mandag 1. juni 2009

1.juni-09

Særdeles lærerik dag i Geneve. Informasjon i ILO bygningen av fleire som arbeider for ILO her. Vi får masse informasjon som grunnlag for gruppeoppgåvene som vi skal arbeide med i tida vi er her. Konferansen startar onsdag, og då blir det over 4000 menneske ved opninga..
Har fatta mest interesse for "Likestilling i sentrum for anstendig arbeid", eller decent work terminologien dei bruker her. Gruppa vår avgjer i morgon hovudproblemstilling, så sidan vi er fem kan det bli et anna tema ut i frå det vi har diskutert til no om EPZ, økonomiske frisoner kontra decent work. På gruppa vår er vi tre norske, meg, Jorge og Gisle, Jarkko som er finsk, Søren som er dansk og Cyrene som er frå det svenske lærarforbundet

7 kommentarer:

  1. Høres veldig flott ut.
    Her nærmer det seg meklingsfrist,blir spennende og se om vi må ut i streik.
    Har vært på kontoret et par timer.

    Lykke til med konferansen.

    Hilsen Truls

    SvarSlett
  2. Som en av to representanter fra Utdanningsforbundet i fjor kjenner jeg det kribler nå. Nyt et fin og lærerik tid og ikke stress med alt du ikke får gjort. Grip øyeblikket, kjenn på stemningen og vær snill med Arthur! Hils mye til den rare sørlendingen fra Geir Dybdahl. PS han er veldig glad i felles joggeturer ved Genevesjøen.

    SvarSlett
  3. Hei Siv!
    Sender ei helsing til deg som er ute i værden frå alle oss lokallagsleiarar som er samla på Skjerjehamn i nydeleg sol !

    SvarSlett
  4. Helsing Solveig

    SvarSlett
  5. Hei Siv. Jeg var den andre representanten fra Utdanningsforbundet i 2008. Og som Geir sier det, så kribler det nå. Skulle veldig gjerne vært i Geneve med dere nå. Mitt beste råd er at du snakker med flest mulig av delegatene på konferansen. Jeg husker at jeg var i en særstilling når jeg sa at jeg var fra the nordic school. Delegatene var svært velvillig til å sette av tid til oss. Jeg vil følge bloggen din i spenning, så LYKKE TIL !!
    Hilsen fra Stine Krohn-Dale, UDF MØre og Romsdal

    SvarSlett
  6. Høres utrolig interessant ut, og hadde gjort masse for å vere i dine sko nå. Nyt øyeblikket, og kos deg! Opplevelse for livet.

    Stå på,
    Maiken.

    SvarSlett
  7. Hei Siv
    Det vart to flotte dagar med lokallagsleiarane i Skjerjehamn og så har du sikkert fått med deg at pensjonen er berga for denne gong... Det er kjekt å følgje med på bloggen.

    Helsing Gunn Marit

    SvarSlett